20 Noi 2018 - 16:33       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Cum ne mint producatorii auto in privinta consumului

vineri 15 martie 2013
Cum ne mint producatorii auto in privinta consumuluiValentin Bolocan / valentin
.bolocan@curierulnational.roMasinile ard de fapt cu aproape 25 la suta mai mult carburant fata de cât este specificat de fabricanti în brosuriConsumul de carburant obtinut de catre posesorii de autoturisme în conditii reale de trafic este, în medie, cu aproape un sfert mai mare decât cel din testele oficiale ale constructorilor, se arata într-un nou raport, publicat de organizatia Transport & Environment (T&E). Raportul constata ca aceasta diferenta a crescut în timp, principala cauza fiind trucurile folosite în cadrul testelor oficiale de catre producatorii de autoturisme.Raportul lansat azi dezvaluie cauzele acestor diferente între cifrele reale ale emisiilor de CO2 si rezultatele testelor efectuate de catre producatori. Documentul include o comparatie a rezultatelor testelor facute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de catre un laborator independent, pe sase modele noi (standard) de autoturisme.     Autoturisme special pregatiteRezultatele testelor independente - în care s-au folosit modele standard, fara a se exploata flexibilitatile cuprinse în procedurile de testare - arata ca emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt, în medie, cu 23% mai mari decât cele ale testelor oficiale ale producatorilor (teste realizate pe masini special pregatite). Aceste cifre au confirmat diferenta între rezultatele testelor oficiale si media celor reale (conditii de trafic pe drumuri publice).Conform raportului, exista aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme reinterpreteaza în mod "creativ" procedurile de testare, exploatând "portitele" si flexibilitatile permise de actualele reglementari, cu scopul de a-si supra-evalua performantele de consum si de emisii ale modelelor fabricate. Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decât cea normala; acoperirea cu banda adeziva a spatiilor din jurul usilor si a grilelor; ajustarea frânelor si a geometriei rotilor; utilizarea unor super-lubrifianti speciali; micsorarea greutatii autovehiculului; testarea la altitudine, la temperaturi ridicate si pe cai de rulare foarte netede.Manipularea cifrelorRaportul ajunge la concluzia ca actualul regim de testare nu este adecvat pentru scopul propus si ca "portitele" din procedurile curente de testare trebuie sa dispara cât mai repede, iar noile modele de autoturisme si utilitare sa fie retestate în conditii cât mai apropiate de cele reale, din trafic."Aceste noi dovezi indica faptul ca exista producatori europeni de autoturisme care îsi însala clientii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocându-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiti pe carburantul consumat suplimentar. Producatorii auto respectivi îi însala, de asemenea, si pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementarile care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme si autoutilitare sunt îndeplinite doar în laborator, nu si pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recapata încrederea este renuntarea la  «portitele» din actualele proceduri de testare, pentru a ne asigura ca cei care triseaza nu vor avea câstig de cauza", se arata în raportul Transport&Environment.T&E solicita introducerea, începând din anul 2016, a procedurii mondiale de testare pentru vehicule usoare (World Light Duty Test Procedure - WLDTP) si a controlului autoturismelor noi, pentru a avea certitudinea ca rezultatele testelor sunt conforme cu realitatea.Emisiile medii de 95g CO2/km - impuse de reglementarile europene pentru autoturismele fabricate începând din anul  2020 - ar trebui sa însemne 95g si în realitate. Lacunele existente în modul în care sunt testate autoturismele si flexibilitati precum contabilizarea dubla a vehiculelor electrice (ca volum de emisii ce poate fi transferat de producatori catre autoturismele cu motoare cu combustie interna), asa-numitele "super-credite", nu sunt necesare. Ele nu fac decât sa diminueze beneficiile pe care le-ar aduce legislatia europeana în domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera, produse de transporturile rutiere.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu