14 Noi 2018 - 22:03       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Cum influenteaza Internetul deciziile de cumparare ale romanilor

miercuri 22 februarie 2012
Cum influenteaza Internetul deciziile de cumparare ale romanilorAndreea Stoica / andreea
.stoica@curierulnational.roMajoritatea românilor cumpara si alte marci decât cele cunoscute, dupa ce cauta informatii onlineInternetul este prima sau a doua sursa de informare atunci când vine vorba de achizitia unui bunTraian Nastase (GfK): Acest fapt reprezinta o provocare pentru companii sa includa într-un mod inteligent si eficient Internetul în mixul de comunicareMajoritatea românilor cumpara si alte marci decât cele cunoscute, dupa ce cauta informatii online, Internetul fiind prima sau a doua sursa de informare atunci când vine vorba de achizitia unui bun, potrivit studiului "Internetul si decizia de cumparare", realizat de GfK. Astfel, 84% dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumparare alte marci decât cele pe care le aveau initial în minte, dupa ce au cautat informatii online. În plus, 57% au si cumparat alte marci decât cele la care se gândisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet. Tendinta este mai accentuata în cazul barbatilor (62%), a persoanelor între 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%)."Odata cu adoptarea larga a Internetului în România, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare.  În loc ca optiunile sale sa se îngusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se întâmpla în modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, în cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, în acelasi timp, reprezinta o provocare pentru companii sa includa într-un mod inteligent si eficient Internetul în mixul de comunicare", a declarat Traian Nastase, Online Project Manager GfK România.Informatiile cautate difera însa de la o industrie la altaInternetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate în fiecare dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto.  Atât mixul de surse de informare online si offline, cât si tipurile de informatii cautate de utilizatori pe Internet difera însa de la o industrie la alta, în functie de caracteristicile fiecarui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un pret mai ridicat sau mai scazut, care necesita un grad mai mare sau mai mic de planificare etc.Studiul GfK "Internetul si decizia de cumparare" a fost lansat în cadrul conferintei GfK Digital Research Market. Acesta ofera informatii despre implicarea Internetului în procesul luarii deciziei de cumparare pentru pietele enumerate mai sus, analizând comportamentul concret pentru ultimul produs cumparat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din România, 18-54 ani.Prezenta pe piata locala din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 9,5 milioane euro în 2010."Odata cu adoptarea larga a Internetului în România, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare.  În loc ca optiunile sale sa se îngusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se întâmpla în modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, în cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc." (Traian Nastase, Online Project Manager GfK România).
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu