20 Iun 2018 - 08:55       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Cum arata cosul de cumparaturi al romanilor: aproape 90% din bani merg pe mancare si bauturi

joi 19 martie 2015
Autor: Cristina Rosca 18
.03.2015

Romanii au mers mai des anul trecut la cumparaturi, iar acest lucru s-a vazut in consumul casnic care a crescut in valoare cu 2%, potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK. Romania singura tara unde frecventa de cumparare este mai mare, in celelalte tari din Europa consumatorii mergand tot mai rar la cumparaturi. In decursul unui an atat romanii cat sI austriecii merg la cumparaturi la o zi si jumatate.

?Acest lucru vine atat din faptul ca scena de retail modern se dezvolta cu noi magazine si formate de proximitate, dar si datorita faptului ca, in cautarea celor mai bune oferte si sortimente, cumparatorii viziteaza mai multe magazine?, spun reprezentantii GfK.

Pe parcursul unui an o familie cheltuieste 6.450 de lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 de lei pe luna). Astfel, o vizita medie la magazin are valoare de 25 lei.

Cosul de cumparaturi cuprinde in principal mancare ? alimente proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificatie) dar si produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, faina, malai), in total acestea mancand 70% din bugetul anual.

?Observam o predilectie mai mare din partea bucurestenilor si a locuitorilor din orasele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, in special lactate si carne. De cealalta parte insa, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe aceasta categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar si iesirile la restaurant. In acelasi timp insa, gospodariile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de ingrijire personala, mai ales in Bucuresti si in orasele mari?, spune Diana Scaunasu, Consumer Panel Manager, GfK Romania.

Anul trecut romanii au cumparat au cheltuit mai mult pe produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate si pe produse de ingriijirea locuintei, vanzarile alimentele proaspete, bauturi si produse de ingrijire personala avand o evolutie constanta fata de 2013. 

 

 


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu