22 Iun 2018 - 03:03       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Cum a reusit vinul roze sa iasa din umbra: se potriveste cu orice fel de mancare iar producatorii au inteles ca trebuie sa-l faca din struguri de calitate

luni 29 decembrie 2014
Autor: Ioana David 28
.12.2014

Vanzarile de vin roze au crescut cu doua cifre (peste 10%) anul acesta astfel ca au ajuns la aproximativ 7-8% din piata totala de vin, in conditiile in care in urma cu cativa ani acest segment practic nu exista. Romania urmeaza tendinta de pe alte piete mari, spre exemplu Franta sau SUA, unde vinul roze este de asemenea in topul preferintelor. 

?Este un vin foarte versatile, se potriveste cu orice. A stat o perioada in umbra pana acum cativa ani, insa din momentul in care producatorii s-au orientat catre a face roze din strugurii cei mai buni s-a vazut imediat in consum. Este unul din vinurile care creste de la an la an cu doua cifre procentuale pe toate pietele?, spune Mihaela Tyrel de Poix, proprietarul SERVE, producator de vinuri de talie medie cu un business de 16 mil. lei (3,5 mil. euro). SERVE a lansat in 1996, primul roze sec din Romania ? Vinul Cavalerului roze.

Rozeul a venit si a completat ocaziile traditionale de consum pentru vin: daca vinul era preferat pentru perioada de iarna, rozeul merge la fel de bine si in timpul verii. Rozeul a atras de asemenea consumatorii din categoria vinului spumant (sau sampaniei) dar si tinerii care acum au intrat in categoria consumatorilor,  

?Romania a raspuns foarte repede (la tendintele internationale ? n.red.). Consumatorul roman devine din ce in ce mai asemanator celui international, deoarece consumatorul de vinuri este un om curios prin excelenta. Nu se multumeste sa cunoasca un singur vin. Revine la vinurile care ii plac, este fidel, dar este prin excelenta curios, doreste sa cunoasca cat mai multe vinuri. El va gusta intotdeauna noutatile si va fi atras de acestea dar va ramane sau nu la ele in functie de gust?, spune  Mihaela Tyrel de Poix

SERVE, o afacere fondata in urma cu 20 de ani de catre excentricul conte francez de origine corsicana Guy Tyrel de Poix, a fost prima investitie privata din industria locala a vinului, potrivit datelor prezentate de companie, punand pe piata primul brand de vin din capitalism, Vi­nul Cavalerului. In prezent, SERVE are peste 100 de hectare de vita-de-vie in Dealu Mare si Babadag, iar 40% din productie merge la ex­port, cele mai mari piete fiind Canada, SUA, Belgia, Germania.

Mihaela Tyrel de Poix atrage atentia ca rozeurile nu sunt in general vinuri destinate invechirii, acestea necesitand conditii deosebite de pastrare si cu trecerea timpului isi pierd proprietatea care le face atat de ravnite: prospetimea. Ea recomana consumarea majoritatii rozeurilor in anul imediat urmator anului de productie.

 


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu