24 Aug 2019 - 07:26       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Adevarul :

Criza ne ia de la gura sucul si ciocolata

joi 29 martie 2012
Consumul de bauturi racoritoare si de dulciuri a scazut semnificativ anul trecut fata de 2010, arata cercetarea GfK Romania
. Romanii au cheltuit in 2011 cu 5,4% mai mult pentru bunuri de larg consum, comparativ cu 2010, in conditiile in care au cumparat cu 1% mai putine produse. Cresterea a fost generata de inflatie, care a afectat cel mai mult segmentul alimentar, potrivit companiei de cercetare a pietei GfK Romania. Astfel, din cauza majorarii preturilor, cheltuielile pentru mancare au crescut cu 12%, cele pentru produse de ingrijire personala cu 7%, iar cele pentru intretinerea locuintei cu 6%. Contrar tendintei generale, sumele platite pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% in 2011 fata de anul precedent. De altfel, bauturile racoritoare carbogazoase se numara printre categoriile cu cele mai mari scaderi in vanzari (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) si cafeaua macinata (-6%).  Iaurtul are in continuare o rata de crestere ridicata (4-6%), dar la cresteri de doua cifre ajung doar articolele pentru ingrijirea locuintei - produse universale pentru curatenie (+10%) si produse pentru spalat geamuri (+13%). Supermarketurile castiga teren Marcile proprii ale marilor magazine urmeaza un trend ascendent, acoperind 9% din piata in valoare in 2011, fata de 7% in 2010. Astfel, 95% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data o marca privata anul trecut. ?Aceasta arata potentialul mare de dezvoltare, cu atat mai mult cu cat ponderea acestora in totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mica decat in Europa de Est (aproximativ 20%)", arata GfK. Categoriile cu cea mai mare pondere a marcilor proprii raman uleiul pentru gatit si produsele din hartie - prosoape de bucatarie, servetele, batiste. GfK mai remarca faptul ca, la nivelul intregii tari, comertul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip cash&carry si supermarketuri, castiga teren in dauna celui traditional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (fata de 45% in 2010). Cele mai dinamice tipuri de magazine au fost anul trecut hipermarketurile si supermarketurile, care au inregistrat cresteri de 16%, respectiv 14% in valoare, in special datorita atragerii unui numar mai mare de cumparatori. Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 de gospodarii. 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au fost facute in hipermarketuri si supermarketuri.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu