15 Noi 2019 - 21:57       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: telefoane

Prezent :

Creste numarul reclamatiilor privind telefonia mobila

miercuri 11 februarie 2015
Creste numarul reclamatiilor privind telefonia mobila

Autor: Arpad Dobre

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit anul trecut 1


Creste numarul reclamatiilor privind telefonia mobila

Autor: Arpad Dobre

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit anul trecut 1.684 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii, cu 46% mai mult fata de anul 2013. Aproape jumatate dintre reclamatii au vizat probleme in derularea contractelor si serviciilor de telefonie mobila.

 

Semnalul de mobil si de net se pierde uneori in interiorul cladirilor

Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2014 se refera la portarea numerelor, neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor, probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor, precum si calitatea serviciilor postale.

Semnal prost

Calitatea serviciilor de comunicatii electronice este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de Autoritate in anul 2014 cu privire la acest subiect fiind de peste doua ori mai numeroase decat in anul 2013. Cele mai multe se refera la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobila si internet mobil, in special in interiorul cladirilor, precum si la faptul ca viteza reala de transfer al datelor este semnificativ mai mica decat viteza maxima promovata de furnizori in ofertele lor.

Internetul, rapid pe hartie

La capitolul internet, este bine ca utilizatorii sa stie ca viteza maxima prevazuta in ofertele furnizorilor de internet, cunoscuta si ca viteza ?best effort? sau ?pana la?, este doar una teoretica. Aceasta este conditionata de echipamentele utilizatorului final si calitatea liniei de acces. ANCOM le-a impus operatorilor ca in contractul incheiat cu utilizatorii finali sa includa atat viteza maxima, cat si viteza minim garantata de transfer al datelor, iar daca furnizorii nu asigura o viteza minim garantata, trebuie sa mentioneze explicit in contract acest lucru. In plus, ANCOM a pus la dispozitia utilizatorilor aplicatia www.netograf.ro, unde pot testa si monitoriza gratuit calitatea serviciului de internet de care beneficiaza.

Firme cu servicii dezamagitoare

Cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2014 se refera la serviciile de telefonie mobila (39% din totalul problemelor semnalate). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2014 arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de RCS& RDS (18%), Cosmote RMT (15%), Vodafone Romania (13%), Orange Romania (12%) si Romtelecom (12%).



2015-02-11

Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu