23 Mar 2019 - 17:10       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: Retail

Curierul național :

Cosul de cumparaturi s-a restrans la 20 de miliarde de euro

joi 25 noiembrie 2010
Cosul de cumparaturi s-a restrans la 20 de miliarde de euroAdrian Ungureanu / adrian
.ungureanu@curierulnational.roPiata bunurilor de larg consum ar putea scadea cu 10% în acest anPiata bunurilor de larg consum (FMCG - bauturi, alimente, tigari si produse nealimentare) ar putea scadea anul acesta cu 10%, de la 22 de miliarde de euro, în 2009, la aproximativ 20 miliarde de euro, afirma reprezentantii companiei de cercetare MEMRB România. "Anul trecut FMCG-ul românesc a ajuns la aproximativ 22 de miliarde de euro, iar pentru anul acesta vedem o scadere de 10%, undeva la 20 de miliarde de euro", a afirmat Marius Caluian, directorul general al reprezentantei pe România si Moldova a companiei cipriote, în cadrul unei conferinte comune cu producatorul de produse lactate Danone România. Referitor la cosul de cumparaturi din perioada sarbatorilor de iarna, acesta a mai spus ca "va fi cu siguranta mai mic, nu stim exact cu cât, dar va fi mai mic". În primele 8 luni ale anului piata de FMCG a scazut cu 6,7%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. În aceasta perioada, în comertul traditional ponderea produselor alimentare a fost de aproximativ 90%, în timp ce în comertul modern (supermarketuri, hipermarketuri, cash&carry si discounteri) produsele alimentare au detinut 80%.Pe piata lactatelor, doar vânzarile de iaurt au înregistrat cresteriPotrivit datelor MEMRB, pe piata produselor lactate din România singura categorie de produse care au înregistrat cresteri în perioada ianuarie-august a fost reprezentata de iaurturi, ale caror vânzari prin canalele de retail monitorizate au crescut cu 5%. Vânzarile de brânzeturi au scazut cu 15% în valoare, în timp ce pentru lapte românii au cheltuit cu 16% mai putin. Din totalul valorii vânzari FMCG, produsele lactate proaspete vor ocupa în acest an 2,3%, aproximativ 460 de milioane de euro. Vânzarile de produse lactate proaspete îsi mentin cota din totalul de vânzari de produse alimentare, cu o pondere de 12%, variatiile de la an la an nefiind semnificative.Dimensiunea mica actuala a pietei de lactate arata potentialul de crestere din viitorRomânia este cea de-a 37-a piata a companiei Danone dintr-un esantion de 45 de tari, dupa cantitatea de produse lactate proaspete consumate pe cap de locuitor. În Europa, România are cel mai redus consum de iaurt pe cap de locuitor, de 3,8 kg în primele 8 luni din 2010, cu mult în urma Sloveniei si Bulgariei, care au un consum de 13,86, respectiv 11,14 kg pe cap de locuitor. Potrivit directorului comunicare nutritie si stiinta, Danone Romania, Bodgan Ioachim, aceste cifre sunt încurajatoare, în ceea ce priveste potentialul de crestere al pietei locale. Bogdan Ioachim a mai spus ca pentru anul viitor este dificil sa se faca o estimare, asupra evolutiei pietei, orice previziune facuta la ora actuala putând fi departe de ce se va întâmpla cu adevarat în 2011.Expansiunea retailului modern, puternic stopata de noile conditii din 2010Totodata, potrivit MEMBR, în România la finele lunii august se regaseau 83,789 de unitati în universul magazinelor, cele mai multe fiind magazinele alimentare mici (30.856) si cele din HORECA (hoteluri, restaurante, cafenele), 25.283 de unitati. Magazinele din retailul modern se aflau într-un numar de 950 de unitati, expansiunea lor fiind abrupt întrerupta în acest an. Daca în 2009 numarul de magazine de tip discount nou-deschise se apropia de 120, în acest an putin peste 10 unitati erau nou-înfiintate în intervalul ianuarie-august din 2010.Între marile categorii din FMCG, prin canalele de vânzari din întreaga tara, în primele opt luni, potrivit datelor MEMRB, surprinzator, tigarile erau singura categorie de produse care a înregistrat o crestere fata de 2009, de 1,6% în valoare, însa evolutia a fost determinata de preturile mai mari pentru aceasta categorie de produse, si nu de un volum ridicat. Valoarea vânzarilor de bauturi se afla la finele lunii august în scadere cu 10,4%, cea a produselor nealimentare cu 7,8%, în timp ce vânzarile de alimente scadeau la finele lui august cu 7,7 %.
Autor:
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu