21 Sep 2018 - 06:07       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Cotidianul : Consumul romanilor scade luna de luna

joi 25 iulie 2013
Lipsa cresterilor salariale, instabilitatea locului de munca si scaderea investitiilor publice si private sunt principalii factori care ii fac pe romani tot mai prudenti si tot mai putin dornici sa scoata banii din buzunare pentru cumparaturi
. Consumul a scazut in luna mai cu 3,3% fata de aceeasi luna a anului trecut si a stagnat in primele cinci luni dupa ce anul trecut reusise sa revina pe plus cu 3,3%. Investitiile straine directe au scazut in primele cinci luni ale anului cu 37%, la 414 milioane de euro fata de 656 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Tot in primele cinci luni ale anului in curs, investitiile publice au scazut cu 8,5%, la 6,1 miliarde de lei (1,35 mld. euro). Mai mult, perspectivele nu sunt optimiste, rezulta din analiza GfK. Statisticile privind consumul arata ca in spatele cresterii economice peste asteptari (peste 2% pe semestrul I), al avansului exportului si al productiei industriale, se ascunde o alta realitate, cea a romanilor de rand care sunt inca in criza si nu au bani sa consume. Studiul GfK de incredere a consumatorilor arata ca romanii sunt din ce in ce mai putin dispusi sa investeasca in bunuri de folosinta indelungata in urmatorul an, in special in electronice si electrocasnice. Numai 3% dintre romani spun ca intentioneaza sa isi cumpere sau sa isi construiasca o casa in urmatoarea perioada. Doar 6% au in plan sa-si achizitioneze un autoturism. Pentru compara?ie, in 2012, 6% dintre romanii chestionati intentionau sa isi cumpere o casa, iar 9% o masina. Aceste procente nu au fost niciodata atat de mici pe parcursul celor peste 10 ani de cand GfK realizeaza Barometrul de Incredere a Consumatorului pentru Comisia Europeana. In acest context, romanilor le este in continuare frica sa isi cheltuie banii, motiv pentru care cumpara doar strictul necesar, iar ce ramane merge catre economiile proprii. Concluzia analistilor GfK este urmatoarea: clasa de mijloc are venituri cat sa puna si bani deoparte, dar prefera sa economiseasca, nu sa consume. Pe de alta parte, exista si zone de optimism in industrii, cum este sectorul telecom si IT – cu tabletele si smartphone-urile care au vanzari in crestere. GfK analizeaza gospodariile din Romania prin intermediul unor cititoare de coduri de bare care se afla in locuin?ele a 3.000 de familii si este astfel in permanenta conectat la situatia din consum. Compania de cercetare de piata monitorizeaza astfel atat evolutia consumului, cat si tendintele.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu