20 Noi 2018 - 15:38       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Cronica Română : Consumul in Romania este in scadere

luni 11 februarie 2013
Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin
. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.

In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta, informeaza Economica.Net.

Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.

In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.  Inca de la sfarsitul anilor 90 de cand concurenta pe piata supermarketurilor si hipermarketurilor a inceput sa genereze efecte, mesajul principal transmis de companiile de profil a fost, sub diferite forme ” la noi gasiti cele mai bune preturi”. Ulterior, unii dintre marii actori din piata au simtit nevoia sa si demonstrezue acest lucru, aparut campaniile de genul “noi platim de x ori diferenta” ce s-au pus in practica cu succes si in cazul retailerilor de produse electrice si electrocasnice. Acum, daca aveti rabdare sa umblati prin mai multe magazine pentru a compara preturile, puteti obtine ceva bani de la Carrefour, care achita de 10 ori diferenta celor care gasesc la un concurent direct acelasi produs la un pret mai bun.

Aceasta este una dintre strategiile foarte des intalnite si in cazul producatorilor care ofera o cantitate mai mare dintr-un produs fara sa modifice pretul. In cazul retailerilor, acest tip de campanie se rezuma la oferirea mai multor produse de acelasi tip, dintre care unul este gratuit sau la un pret mai mic decat daca ar fi cumparat in afara promotiei.

Tot pe ideea ca primesti mai mult, retailerii impreuna cu producatorii incearca sa isi convinga clientii apeland la promotii de tipul cumperi un anumit produs si primesti ceva cadou.  In ultimul timp, pentru a impulsiona vanzarile, retailerii vor sa creeze consumatorilor senzatia de urgenta. De aceea, tot mai des in marile lanturi de magazine apar promotii de genul ” x% reducere la un anumit produs doar astazi”.

Daca celelate tipuri de promotii se regasesc in mai toate lanturile de magazine, cardurile de fidelitate, care implica insa un efort logistic mai mare din partea retailerului, sunt prezente in ceva mai putine magazine. Compania care a introdus acest tip de carduri, pe care cumparatorii acumuleaza puncte pentru a beneficia de reduceri ulterioare, este Cora. Acum, gasim un sistem de fidelitate similar si la Profi unde clientii acumuleaza pe un card cate 5 “banut” la achizitionarea de produse in valoare de 30 de lei. De card pot beneficia de clientii Penny Market, in cazul acestui retailer posesorii de card primind discounturi pe loc.

Pentru a scapa de stocurile de legume si fructe acumulate pe parcursul zilei, unii retaileri, cum este Kaufland, ofera rduceri substantiale clientilor care isi fac cumparaturile spre finalul programului afisat de magazin sau chiar prelungesc perioada de functionare a unitatii pentru a putea derula o astfel de campanie. Acest tip de oferte sunt insa punctuale.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu