17 Oct 2017 - 14:11       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Climatul de consum in UE, la nivelul cel mai inalt in ultimii noua ani

vineri 10 februarie 2017
Climatul de consum in UE, la nivelul cel mai inalt in ultimii noua aniRezultatele studiului GfK privind climatul de consum în Europa pentru al patrulea trimestru din 2016În ansamblu, încrederea consumatorilor din Europa a trecut printr-o crestere pozitiva semnificativa în al patrulea trimestru din 2016
. Climatul de consum GfK pentru cele 28 de tari UE a crescut cu valori de la 5,6 pâna la 17,9 puncte în decembrie, fiind cea mai mare valoare de dupa ianuarie 2008. Indicatorii individuali - estimarile economice si cele cu privire la venituri, cât si tendinta de a cumpara - nu s-au dezvoltat în mod uniform.Subiectele care au dominat stirile în Europa în trimestrul patru din 2016 au fost razboiul din Siria, terorismul în Europa, alegerile prezidentiale din SUA la sfârsitul lunii noiembrie si aparitia continua a partidelor nationaliste în aproape fiecare tara europeana. Totusi, este evident ca toate aceste stiri negative nu au reusit sa influenteze consumatorii. Se pare ca europenii sunt tot mai selectivi în ceea ce priveste subiectele de care se lasa influentati în viata lor de zi cu zi. Ca urmare, indicatorii privind estimarile economice si cele cu privire la venituri, si tendinta de cumparare au ramas în mare masura neafectati de razboiul din Siria, evenimentele din Turcia, alegerile prezidentiale din SUA si amenintarile continue de terorism în Europa. Din contra, cifrele de crestere economica în fiecare tara au avut un rol mai semnificativ. În consecinta, climatul de consum GfK pentru cele 28 de tari UE a crescut cu valori de la 5,6 puncte pâna la 17,9 puncte între lunile septembrie si decembrie.Estimarile economice din România sunt modeste, în pofida conditiilor financiare buneCu toate ca economia în România a avut o crestere semnificativa în 2016, în al patrulea trimestru al anului estimarile economice cu privire la consumatorii români au scazut cu aproape 8 puncte fata de aceeasi perioada în 2015. Indicatorul s-a oprit la 3 puncte în decembrie, care este în contrast cu cele mai bine de 10 puncte obtinute cu un an în urma.Veniturile estimate ale românilor au suferit o scadere usoara în al patrulea trimestru al anului, iar indicatorul a scazut cu valori de la peste un punct pâna la peste 19 puncte între septembrie si decembrie. În comparatie cu aceeasi perioada din anul precedent, acesta totusi înseamna o crestere de 4,5 puncte. Nivelul puternic general se datoreaza în parte ratei somajului. Conform Comisiei Europene, acesta s-a oprit la 6 procente si s-a aflat la cel mai scazut nivel din ultimii opt ani (trimestrul patru din 2008: 5,7 procente).În martie 2016, tendinta de a cumpara a crescut la 3,5 puncte, pasind din nou pe teritoriu pozitiv pentru prima oara dupa octombrie 2008. Indicatorul a crescut în mod constant pâna în noiembrie, când a atins 10,5 puncte (cea mai mare valoare de dupa august 2008). La sfârsitul anului, însa, a scazut semnificativ cu 12,5 puncte, pâna la -2 puncte.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu