22 Iun 2018 - 19:50       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Ce cumpara romanii si de unde: bauturi de la supermarket, legume si fructe de la chiosc, iar lactate de la discounteri. Romania este campioana la consum intre tarile europene

luni 24 octombrie 2016
Ziarul Financiar 23
.10.2016

Continutul cosului de cumparaturi al romanilor difera in functie de tipul de magazin in care ajunge clientul. Astfel, din comertul traditional cel mai des se cumpara alimentele proaspete, respectiv legumele si fructele sau carnea si mezelurile. Magazinele de tip discount sunt destinatia preferata pentru lactate, dar si pentru dulciuri sau conserve. 

Cel mai des, supermarketurile devin destinatia preferata a romanilor care vor sa cumpere bauturi, iar  atunci cand acestia sunt in cautare de produse nealimentare, de ingrijire personala sau a locuintei, hipermarketurile sunt cele mai cautate, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK. Aceste obiceiuri sunt justi­ficate pe de-o parte de oferta de produse a fiecarui magazin si pe de alta de pozitionarea acestora.

Astfel, hipermarketurile au suprafete generoase de pana la 13.000 mp si in oferta unui astfel de magazin incap 60.000 de articole. De aceea, aceste unitati sunt destinatii de cumparaturi in special de weekend pentru saptamana urmatoare.

Aceste magazine sunt mai cautate pentru produse precum gel de dus sau detergent, pentru ca acestea nu sunt achizitii de impuls, ci mai degraba o necesitate, o achizitie gandita anterior.

La polul opus, pentru achizitiile de alimente sau bauturi sunt preferate magazinele mai apropiate de casa sau de birou. De altfel, chioscarii spun in cor ca cea mai mare parte a businessului lor se realizeaza din produse de panificatie, tigari si alte produse de imediata necesitate.

?Exista diferente semnificative in ceea ce priveste structura cosului de cumparaturi in functie de formatul de retail. In timp ce segmentul fresh este vedeta comertului traditional, hipermarketurile performeaza foarte bine cand vine vorba de produse de ingrijire personala si curatenie, supermarketurile la categoria bauturi, in timp ce lactatele si produsele ali­mentare ambalate (conserve, dulciuri, produse de bacanie, alimente de baza) sunt un important dife­rentiator pentru discounteri?, afirma Raluca Raschip, consumer goods & retail director la GfK Romania.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu