19 Noi 2018 - 01:21       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Ziarul Financiar : Ce cumpara romanii din magazine: legume-fructe de la chiosc, lactate de la discounter si bauturi de la supermarket. ?Preturile bunurilor de larg consum sunt de cele mai multe ori aliniate celor din ve

marți 18 octombrie 2016
Autor: Cristina Rosca 17
.10.2016

Continutul cosului de cumparaturi al romanilor difera in functie de tipul de magazin in care ajunge clientul. Astfel, din comertul traditional cel mai des se cumpara alimentele proaspete, respectiv legumele si fructele sau carnea si mezelurile. Magazinele de tip discount sunt destinatia preferata pentru lactate, dar si pentru dulciuri sau conserve.



Cel mai des, supermarketurile devin destinatia preferata a romanilor care vor sa cumpere bauturi, iar  atunci cand acestia sunt in cautare de produse nealimentare, de ingrijire personala sau a locuintei, hipermarketurile sunt cele mai cautate, arata un studiu al companiei de cercetare de piata GfK. Aceste obiceiuri sunt justi­ficate pe de-o parte de oferta de produse a fiecarui magazin si pe de alta de pozitionarea acestora.

Astfel, hipermarketurile au suprafete generoase de pana la 13.000 mp si in oferta unui astfel de magazin incap 60.000 de articole. De aceea, aceste unitati sunt destinatii de cumparaturi in special de weekend pentru saptamana urmatoare.

Aceste magazine sunt mai cautate pentru produse precum gel de dus sau detergent, pentru ca acestea nu sunt achizitii de impuls, ci mai degraba o necesitate, o achizitie gandita anterior.

La polul opus, pentru achizitiile de alimente sau bauturi sunt preferate magazinele mai apropiate de casa sau de birou. De altfel, chioscarii spun in cor ca cea mai mare parte a businessului lor se realizeaza din produse de panificatie, tigari si alte produse de imediata necesitate.

?Exista diferente semnificative in ceea ce priveste structura cosului de cumparaturi in functie de formatul de retail. In timp ce segmentul fresh este vedeta comertului traditional, hipermarketurile performeaza foarte bine cand vine vorba de produse de ingrijire personala si curatenie, supermarketurile la categoria bauturi, in timp ce lactatele si produsele ali­mentare ambalate (conserve, dulciuri, produse de bacanie, alimente de baza) sunt un important dife­rentiator pentru discounteri?, afirma Raluca Raschip, consumer goods & retail director la GfK Romania.

La nivelul intregului comert alimentar insa, alimentele proaspete acopera o treime din cosul de consum, iar impreuna cu lactatele si cu celelalte produse alimentare ambalate sunt responsabile pentru aproape 70% din banii cheltuiti de romani la cumparaturi, arata datele GfK. Alimentele iau partea cea mai mare a banilor pentru ca sunt si cele care sunt achizitionate mai des, in volume mai mari.

Studiul companiei de cercetare de piata mai arata ca desi cei mai multi bani merg pe produse proaspete, frecventa de cumparare pentru astfel de bunuri a scazut, dar suma cheltuita pentru o sedinta de shopping este mai mare. La polul opus, pentru bunuri de ingrijire a locuintei consumatorii nu doar ca sunt dispusi sa cheltuie mai mult, dar merg si mai des la shopping, potrivit GfK.

Per ansamblu, romanii cheltuie mai mult la o singura sesiune de cumparaturi, diversificandu-si categoriile de produse achizitionate, iar cel mai mare buget este alocat pentru alimente proaspete, cu 5,8% mai mult anul acesta fata de 2015.

Preturile bunurilor de larg consum, fie ele alimentare sau nealimentare, sunt de cele mai multe ori aliniate celor din vestul Europei, desi salariile sunt ramase in urma. Astfel, acelasi cos de cumparaturi costa local cu circa 40% mai putin decat in Germania spre exemplu, insa salariul mediu de doar 400 de euro net lunar este de circa sapte ori mai mic.

Piata bunurilor de larg consum a crescut cu 2% in prima jumatate a acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, cea mai mare contributie la acest avans avand-o vanzarile de bauturi si alimente proaspete (legume, fructe, carne), potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK.


Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu