25 Mai 2019 - 20:05       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Libertatea : Cat de nesanatoase sunt sosurile

marți 18 iunie 2013
Gustul multor preparate culinare e parca incomplet daca nu are putin mustar, o lingurita de ketchup sau un strop de maioneza
. Cat despre sosurile pesto si remoulade, acestea sunt tot mai intalnite in randul consumatorilor romani. Iata insa si ce ne recomanda specialistul. Sursa: Shutterstock Ketchup

Cine nu a folosit vreodata ketchup?! La un sendvis, la pizza, cartofi prajiti, chiar si la friptura, exista persoane care il consuma frecvent. Cat de sanatos e? Daca nu are aditivi si conservanti, poate fi considerat un produs sanatos, fiind o simpla pasta de rosii, asadar o sursa de vitamine si antioxidanti, asa cum e licopenul. Uneori se adauga si zahar, deci ii cre- ste valoarea calorica. Ketchupul picant poate fi iri- tant pentru mucoasa gastrica. Se recomanda la cartofi, orez, legume, carne, oua si se poate inlocui cu sos tomat cu sare, desi nu e chiar acelasi lucru in privinta gustului si a consistentei. Cantitate recomandata: 20-30 g/zi.

Maioneza

In bucataria bunicilor si in cea a mamicilor, maioneza (preparata din galbenus si ulei) este cu siguranta prezenta macar de cateva ori pe an. Cat de sanatoasa e? Nu este un produs foarte sanatos, pentru ca are o valoare calorica mare, fiind o combinatie de ulei si galbenus de ou. Aduce, asadar, colesterol si grasimi (saturate si nesaturate). Creste substantial valoarea calorica a preparate lor. Se recomanda la legume si se poate inlocui cu variante light sau piure. Cantitate recomandata: o lingurita/zi.

Mustar

Cand vine vorba de traditionalii mici, de carnati sau de crenvursti, mustarul este indispensabil. Iar pentru impatimitii gustului sau am intalnit si varianta simplu, cu paine. Cat de sanatos e? Mustarul este un aliment cu valente terapeutice. Semintele de mustar contin magneziu, care contribuie la reglarea tensiunii arteriale si a starii psihice. Sunt bogate in fitonutrienti, care contribuie la mentinerea starii de sanatate si pot chiar sa previna instalarea unor afectiuni, cum ar fi bolile cardiovasculare, bronhopulmonare sau maladia Alzheimer. Se recomanda la carne, oua si se poate inlocui cu mustar facut in casa din seminte de mustar. Cantitate recomandata: o lingura/zi.

Sos pesto

Este un amestec de verdeturi aromate pisate, cu ulei de masline, usturoi, sare si poate avea si seminte de pin si branza parmezan, aceasta fiind o varianta moderna de pesto. Se gaseste si la magazine, dar poate fi preparat si acasa. Cat de sanatos e? Combinatia de ulei de masline si plante aromatice il face o alegere buna pentru a fi integrat intr-o alimentatie de tip mediteraneean, despre care se afirma ca este una dintre cele mai sanatoase moduri de hranire. Trebuie avut in vedere totusi ca are o valoare calorica mare, deci nu trebuie consumat in exces. De asemenea, atentie la cantitatea de sare pe care o aduce parmezanul, deoarece ii creste suplimentar valoarea calorica. Cantitate recomandata: 2-3 linguri/zi.

Sos remoulade

Acesta contine oua, castraveti taiati marunt, maioneza, patrunjel, tarhon, piper, sare. Se recomanda la preparate din oua, limba, creier si legume fierte. Cat de sanatos e? Ouale si maioneza din compozitie ii confera o valoare calorica importanta, data in buna parte de grasimi saturate. Daca se foloseste pentru a fi adaugat pe oua fierte sau pe carne, combinatia devine destul de greu de digerat si poate declansa crize biliare in cazul persoanelor mai sensibile. Cantitate recomandata: 1-2 linguri/zi.

Voteaza articolul!

0

0

| azi, 02:22
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu