17 Noi 2018 - 14:54       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Cat de deranjanta este publicitatea pentru consumatori?

luni 16 septembrie 2013
Cat de deranjanta este publicitatea pentru consumatori?Andreea Stoica / Dragos ManeaOamenii considera ca cele mai intruzive trei medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV si emailuri primite fara acordul lorMarketerii au o parere diferita, considerând ca pe lânga SMS si e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din topul celor mai suparatoare medii de comunicarePublicitatea online nu este atât de deranjanta pentru consumatori pe cât cred marketerii
. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta, care arata ca în opinia consumatorului cele mai intruzive trei medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV si emailuri primite fara acordul lor. Marketerii au o parere putin diferita, considerând ca pe lânga SMS si e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din topul celor mai suparatoare medii de comunicare.Paid Media are un rol important în crearea imaginii de brandÎn contextul în care Media platita creeaza prima întâlnire a consumatorului cu marca, Paid Media joaca un rol foarte important în crearea imaginii de brand. Prin acest mod de comunicare se afla despre existenta marcii si despre ce îi ofera marca respectiva. Totusi, atât specialistii în marketing, cât si consumatorii considera ca ce-i prea mult strica. 71% dintre marketeri sunt de parere ca "unele marci transmit mesaje atât de intens si cu o frecventa atât de mare, încât ajung «sa terorizeze» prin publicitate". De cealalta parte însa, consumatorii nu sunt atât de sensibili la asaltul marcilor, doar 59% dintre ei fiind de acord cu afirmatia de mai sus.Informatiile de pe site-urile brandurilor amplifica doar aspectele pozitiveDe asemenea, nici Owned Media nu este deloc intruziva (deoarece consumatorul alege) si este considerata întru totul credibila: 59% dintre consumatori considera ca informatiile de pe site-ul companiei prezinta si amplifica doar aspectele pozitive ale marcii, în timp ce 62% dintre marketeri sunt de aceeasi parere. Mai mult decât atât, întrebati ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu marca/produsul/oferta - 56%, de a face cumparaturi (acolo unde i se ofera aceasta posibilitate) - 42% si de a trimite un email/ comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar daca doar 16% mentioneaza ca li s-a raspuns ca urmare a trimiterii acestui email.Social media - sursa de adevarAproximativ 50% dintre consumatori considera ca retelele sociale si site-urile de review-uri  furnizeaza perspective realiste asupra marcilor si ca marcile sunt fortate sa fie mai responsabile datorita retelelor sociale, chiar daca într-o masura semnificativ mai mica decât marketerii. Acestia acorda zonei de social media o importanta mult mai mare în construirea imaginii de marca în fata consumatorilor decât o fac consumatorii. "Având în vedere posibilitatile din ce în ce mai mari ale consumatorilor de a fi o voce în relatia cu marcile, pentru branduri, maniera de a-si construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar despre ce si unde spui, ci si de cui, cum si când o spui", declara Gabriel Patru, Integrated Communication Director, Media Direction.Studiul dezvoltat de Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta s-a desfasurat în patru etape: primele doua au avut la baza cercetare calitativa (atât interviuri cu marketeri de calibru, cât si cu consumatori influenti în social media). Urmatoarele doua etape au fost cantitative: una în rândul marketerilor si una în rândul consumatorilor, în care au fost validate insighturile din primele doua etape ale studiului. Perioada de pregatire a acestui studiu, culegerea informatiilor si procesarea datelor a durat aproximativ 6 luni de zile.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu