22 Iul 2018 - 06:19       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Adevarul : Barbatii, mai priceputi la cumparaturi decat femeile

joi 09 februarie 2012
Femeile sunt mai agitate si mai stresate atunci cand ajung in supermarketuri, in timp ce trei sferturi dintre barbati sunt incantati sa mearga la cumparaturi
. Mitul conform caruia femeile sunt experte in ceea ce priveste cumparaturile a fost daramat. Un studiu recent arata ca reprezentantele sexului frumos sunt stresate cand intra in supermarketuri, cel putin atunci cand vine vorba de alegerea alimentelor. In schimb, trei sferturi dintre barbati se simt excelent in spatele caruciorului, mai ales daca trebuie sa cumpere mancare, arata aceeasi cercetare, comandata de compania britanica ?The Co-operative Food". ?Traseul stresului" - de la aragaz la raft La aceste surprinzatoare concluzii s-a ajuns in urma chestionarii a 2.000 de oameni. Cel mai interesant aspect este acela ca terapia prin shopping nu functioneaza pentru toate femeile, ba din contra, multe dintre ele devin nervoase si agitate atunci cand intra in magazine, desi sunt mult mai organizate decat barbatii si merg mai pregatite la cumparaturi. ?Stresul de la raft" al femeilor este provocat de mai multe griji, una dintre ele fiind ?ce mai gatesc azi?". Cel putin, acesta este unul dintre motivele pentru care Elena Panait (51 de ani), din Bucuresti, este agitata atunci cand merge la cumparaturi. ?In fiecare zi ma gandesc la ce mancare sa mai fac, iar cand ii cer o sugestie sotului meu, imi raspunde mereu acelasi lucru: ?ce-o fi?, ceea ce ma enerveaza si mai tare. Pentru ca ma macina mereu acest gand, atunci cand ajung in supermarket devin stresata. Pierd mult timp pana cand termin cumparaturile, iar agitatia oamenilor din fata rafturilor ma agita si pe mine", spune bucuresteanca. Aceste stari, explica psihoterapeutul Keren Rosner, sunt provocate de nehotarare. ?Femeile aleg afectiv si tin cont de foarte multi factori atunci cand cumpara un produs, de aceea criteriile de alegere sunt amplificate, iar experienta cumparaturilor nu este una atat de placuta", este de parere specialista.  Plimbare, dar si putina organizare Spre deosebire de femei, barbatii nu sunt influentati nici de cei din jur si, desi nu-si fac liste de acasa, nu uita ce vor sa cumpere si nici nu stau mult pe ganduri atunci cand aleg produsele. ?Barbatii se bazeaza mai mult pe latura rationala atunci cand aleg un produs. Ei merg direct la tinta si nu sunt influentati de altceva", mai spune psihologul Karen Rosner. Din acest motiv, reprezentantii sexului tare iau sesiunea de shopping ca pe o plimbare printre rafturi, fara graba, dar si fara opriri inutile. In acest fel isi face cumparaturile si Denis (30 de ani), din Bucuresti. ?In general, stiu ce am de cumparat pentru ca sunt fidel unor anumite marci. Intai trec pe la raioanele in care se gasesc produsele pe care le cumpar in mod frecvent, dupa care ma mai plimb putin printre rafturi si iau ce-mi mai trebuie. In acest fel nu pierd niciodata mai mult de 20 de minute la cumparturi", isi dezvaluie strategia tanarul de 30 de ani.   ?De ce ti-e frica, de aia nu scapi!" Helen Nunn, directoarea de marketing a companiei ?The Co-operative Food" e de parere ca femeile nu se simt in largul lor cand merg in supermarket pentru ca vor sa termine cumparaturile cat mai repede si, din cauza ca se grabesc, devin foarte agitate. ?Femeile vad cumparaturile ca pe o sarcina de care trebuie sa se achite cat mai repede, in schimb barbatii abordeaza metodic problema si incearca sa profite cat mai mult de pe urma sesiunii de shopping", crede Helen Nunn. Cu toate acestea, doamnele sunt mult mai atente la discounturi si la reduceri, 80% din ele cumparand produse la oferta sau mai multe articole la pret redus, in timp ce doar 64% din barbati fac acelasi lucru. "Femeile vad cumparaturile ca pe o sarcina de care trebuie sa se achite imediat. Barbatii abordeaza metodic problema.' Helen Nunn directoarea de marketing ?The Co-operative Food" Ce le deranjeaza cel mai tare pe femei Studiul comandat de ?The Co-operative Food" arata ca pentru doua treimi dintre femei aglomeratia din magazine este cea mai neplacuta experienta prin care trec atunci cand merg la cumparaturi. Aproximativ o treime dintre ele sunt foarte deranjate de copiii celorlalti clienti, care stau in calea lor. De asemenea, 10% din femei au recunoscut ca s-au certat cu un alt cumparator, fie pentru ca a incercat sa se bage in fata la coada, fie pentru ca au vrut sa cumpere acelasi articol, iar patru din zece femei sunt deranjate de casierii care le grabesc, scanand rapid produsele cumparate si obligandu-le sa se miste foarte repede pentru a le pune in pungi. Insa, foarte multe dintre doamne (35%) isi ies din minti atunci cand, la un moment dat, se uita in cos si realizeaza cat de mult au cheltuit. 7 surse de stres in supermarket - 1. ?Lupta cu multimea" pentru a ajunge la produse. - 2. Casierii care scaneaza repede si te obliga sa te grabesti pentru a pune produsele in pungi. - 3. Produsele care trebuiau cumparate dintr-o parte a supermarketului si de care iti amintesti in cealalta parte. - 4. Socul avut atunci cand te uiti in cosi si iti dai seama cat de mult o sa cheltuiesti. - 5. Copiii altora, care stau mereu in mijlocul drumului. - 6. Timpul pierdut cautand un anume produs. - 7. Storcirea produselor moi, punandu-le pe cele grele deasupra in carucior.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu