22 Iun 2018 - 19:47       

 
Parteneri 



 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


Stire tematica: protectia consumatorului

Curierul național : Autobuzul urban dotat cu ESP, un bun necesar sau un lux de sezon?

marți 03 ianuarie 2012
Autobuzul urban dotat cu ESP, un bun necesar sau un lux de sezon?Ana OpreaProbabil ca primul raspuns care va vine pe buze este de fapt tot o întrebare: cât de utila este functia ESP, având în vedere ca un autobuz urban este utilizat pe distante scurte? Constructorii noului Citaro ne-au invitat sa testam modelul atât cu functia ESP activata, cât si fara ESP, în câteva manevre dificile, la München -Germania, pe o pista special amenajata
.Prima manevra a constat în schimbarea brusca a benzii de circulatie la o viteza de 70 km/h si un viraj la dreapta luat cu aproximativ 45 km/h. La sfârsitul acestui traseu apare si un obstacol ce trebuie ocolit, ceea ce duce la accentuarea brusca a curbei. Utilizarea ESP si-a demonstrat pe deplin functia, iar cel mai important aspect a fost stabilitatea oferita în asemenea situatii.Cursa efectuata pe traseul descris mai sus, fara ESP, nu a fost chiar atât de usoara precum mi-am imaginat în prima faza. Conditiile drumului si obstacolele m-au facut sa pierd pentru câteva momente controlul autobuzului si sa darâm jaloanele care delimitau pista. În schimb, cu functia ESP activata, pot spune ca a fost cu totul altceva. Am putut sa-mi duc pasagerii la destinatie pastrând controlul asupra directiei fara probleme si fara a derapa în afara circuitului. Sunt sigura ca si soferii regiilor autonome de transport din tara si-ar dori sa beneficieze de aceasta dotare, mai ales ca se apropie ninsorile si conditiile de trafic devin mai dificile. Iar în Bucuresti trebuie sa recunoastem ca toata lumea este într-o continua graba.Conceptul de siguranta are un nou înteles în seria de autobuze urbane Citaro. Astfel, sistemul ESP face parte din dotarile de baza ale modelului, atât pentru variantele de oras, cât si pentru cele interurbane, cu podea joasa si acces mai usor. Tot ca o noutate exista protectie la impact frontal si o structura a caroseriei mult mai rigida.În ceea ce priveste caracteristicile exterioare ale modelului, noua linie de design este schimbata de la faruri si pâna la stopuri, iar în interior, plafonul face din noul Citaro un loc de calatorit mult mai atragator. În plus, tabloul de bord a fost considerabil îmbunatatit, cu rolul de a usura munca soferului, oferind mai multe informatii într-un spatiu mai ergonomic. De asemenea, soferul beneficiaza de un scaun într-un cockpit usor mai înalt decât la versiunea precedenta. Noul Citaro va utiliza seria de propulsoare diesel economice Blue-Tec, care corespund normelor de poluare Euro 5, dar va beneficia si de un sistem de propulsie hibrida. Echipe din toate departamentele, de la dezvoltare la productie si vânzari, au lucrat în strânsa colaborare în perioada dezvoltarii noului Citaro. Obiectivul lor comun a fost acela de a obtine calitate si siguranta la cele mai înalte standarde, în scopul de a pregati noul Citaro pentru cursele urbane si rurale regulate la care va putea fi folosit.Motoarele pentru noul Mercedes-Benz Citaro BlueTec sunt bazate pe o noua generatie de tehnologie diesel. Motorul OM 906 turbo diesel HLA este compact si usor, cu sase cilindri, cu o cilindree de 6.37 litri, o putere de 210 kw (286 CP) si un cuplu maxim de 1.120 Nm. Alternativ, exista motorul OM 457 HLA cu sase cilindri, într-o gama de doua puteri: 220 kW (299 CP) si 260 kW (354 CP), cu cupluri maxime de 1.250 Nm, respectiv 1.600 Nm.Citaro în cifreProductia de serie a lui Citaro a început în 1998 si au fost construite peste 31.000 de unitati. Cel mai bine vândut autobuz destinat transportului în comun cuprinde o gama de 28 de modele de design. Sistemul modular constituie baza acestei varietati de modele. Citaro K masoara 10,5 metri lungime, cu patru osii, iar varianta autobuzului articulat derivat din platforma Citaro masoara 19,54 m lungime. Primele 1.000 de unitati au parasit fabrica la doar doi ani de când a început productia, iar Citaro cu numarul 10.000 a iesit pe linia de asamblare la sfârsitul anului 2004.La începutul anului 2008, Mercedes-Benz a ajuns la productia a 20.000 de unitati, urmate de înca 10.000 în vara anului 2010. Citaro poate fi vazut în cele mai importante orase din Europa, pe rutele serviciilor de transport urban si rural din Germania, pe insula tropicala La Reunion, în Japonia, China, Mexic si Australia. Numai în România, în Bucuresti, 1.000 de unitati se afla în serviciul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB). Citaro transporta milioane de pasageri în fiecare zi în Europa si în afara acesteia.Citaro a intrat si în Cartea Recordurilor ca fiind cea mai mare ambulanta din lume: în toamna anului 2009 a fost desemnat cel mai mare autovehicul folosit pe post de ambulanta, construit din modelul autobuzului articulat. În Dubai sunt folosite 3 astfel de modele. În afara de acest trio, exista mai mult de 300 alte modele de Citaro care opereaza în Dubai, dotate cu izolatie si sticla speciale.
Autor:

 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu